Chiptuning

Het elektronisch opvoeren of de prestatieverbetering van moderne automotoren.

Chiptunen is een manier om de motor van je auto betere prestaties te laten leveren. Zo kan de motor zuiniger, krachtiger, sneller en soepeler gemaakt worden. Het is dus eigenlijk een manier om je motor te optimaliseren.

Stage 1
Stage 1 chiptuning bestaat uit het optimaliseren van de prestaties van uw voertuig door het motormanagementsysteem softwarematig aan te passen. Er vindt software modificatie plaats waarbij motorparameters zoals gaspedaalinjectie, koppel begrenzers, turbo laaddruk, brandstof / luchtverhouding en de brandstofdruk opnieuw afgesteld worden.

*EXTRA DIENST*
Carbon Cleaning

Zeker een aanrader om erbij te doen bij stage 1!

De Carbon Cleaning machine heeft een opmerkelijke reiniging capaciteit. Met deze geavanceerde technologie, ontwikkeld over meerdere jaren, worden waterstofatomen gepulseerd door de luchtinlaat leidingen, tot wel 75% van de koolstof wordt hierdoor verwijderd en de motor loopt weer als nieuw.

*Verwijdert koolaanslag uit uw diesel of benzine motor
*Brengt originele motorvermogen en brandstofverbruik terug
*Brengt originele motorvermogen en brandstofverbruik terug

DSG Tuning
Met deze tuning wordt de potentie van een DSG Versnellingsbak veel meer benut. De meest DSG bakken kunnen namelijk veel meer aan dan dat de fabriek programmeert. Wanneer men kiest voor de hogere tuning-stages, waarbij er hogere koppel- en vermogenswinsten worden behaald, is DSG tuning zelfs noodzakelijk om de krachten te verwerken.
EGR uitschakeling
De EGR klep (Exhaust Gas Recirculation valve) is een klep die ervoor zorgt dat de uitlaatgassen worden teruggeleid naar de motor om de NOx uitstoot te reduceren. De EGR klep kan voor vervuiling zorgen in het motorblok en word daarom wel eens dichtgezet en softwarematig uitgeschakeld. Het uitschakelen van de EGR klep is verboden in Nederland.
DECAT
Decat wordt toegepast bij auto’s die geen katalysator meer hebben in het uitlaattraject. Na het verwijderen van de katalysator zal de ECU dit waarnemen waardoor er foutmeldingen kunnen ontstaan. Daarom zal dit softwarematig aangepast moeten worden.
Swirl Flaps
Swirl flaps of wervelkleppen zijn kleine vlinderkleppen die de lengte / volume van het inlaatspruitstuk laten variëren om een beter koppel en betere efficiënte te realiseren. Deze kleppen kunnen verwijderd worden en softwarematig uitgeschakeld worden in het motormanagementsysteem. De kleppen willen nog wel eens afbreken en dan is er een grote kans dat er motorschade optreedt.
Vmax / Snelheidsbegrenzer verwijderen
Hedendaags zit op veel nieuwe auto’s een snelheidsbegrenzer. Deze begrenzer zorgt er voor dat niet het volledige snelheidspotentieel wordt gehaald. Deze snelheidsbegrenzer kan softwarematig uit worden geschakeld.
START/STOP Uitschakeling
Het Start & Stop systeem dat zorgt ervoor dat de motor automatisch uitgeschakeld bij stationair draaien. In veel auto’s kan het systeem uit worden geschakeld door middel van een knop. In bepaalde gevallen is dit niet mogelijk en in die gevallen kan het systeem ook gewoon softwarematig worden uitgeschakeld.
Verwijderen van DTC's
DTC, afkorting voor Diagnostic Trouble Codes, zijn meldingen van storingen in de motor of versnellingsbak die opgemerkt worden door het managementsysteem. Deze meldingen kunnen uitgeschakeld worden op het moment dat de oorzaak van de melding is gevonden en is opgelost.
Launch control
Launch control is een hulpstuk om de perfecte acceleratie mogelijk te maken. Het systeem kan in sommige auto’s softwarematig worden geprogrammeerd. Het is een complex systeem dat er voor zorgt dat de motor, versnellingsbak en aandrijving in harmonie samenwerken. Het motormanagementsysteem houdt de motor op een bepaald toerental zo dat een maximale acceleratie mogelijk is zonder dat wielspin ontstaat.
Anti lag
Anti lag injecteert extra brandstof en vertraagt de ontsteking om de turbo druk te verhogen terwijl de gasklep niet geheel geopend is. Het is ontwikkeld om de vertragingstijd van de turbo te verminderen bij acceleratie. Echte anti lag is alleen geschikt voor rally auto’s maar veel mensen vinden het systeem interessant omdat het uitlaat- & motorgeluid daardoor gaat klinken als een raceauto.
Pop & Bang Crackle map
Pop & Bang Crackle map werkt volgens hetzelfde principe als antilag alleen dan in de situatie van vertraging.

*EXTRA DIENST*
Carbon Cleaning

Als officiële chiptuning dealer hebben wij een directe link met de tuner. In onze werkplaats in Bleiswijk, kunnen wij uw auto online voorzien van de chiptuning.

Het werkt als volgt…
Eerst een uitgebreide proefrit waarbij wij uw auto beoordelen en uitlezen met de laptop. Vervolgens gaat de auto naar binnen en maken we een back-up van uw auto-computer. Daarna versturen wij al deze gegevens naar onze tuner. De tuning van uw auto gebeurd dan ook op afstand.

Na ongeveer 1 a 1,5 uur krijgen wij de gegevens van uw computer weer retour, maar nu geheel op maat aangepast. Hier wordt bijvoorbeeld ook rekening gehouden met individuele wensen, zoals bijvoorbeeld: start-stop systeem, DSG, EGR, katalysator, gewenste brandstof. Wij lezen dit bestand in en na ongeveer 20 minuten kunnen we de eerste testrit maken. Dit doen we wederom met de laptop gekoppeld aan uw auto en bekijken we de behaalde waardes.

Als dit allemaal goed is, kunt u zelf een testrit maken.

Aanvullende motorgarantie

Veilig en betrouwbaar
Wij staan garant voor het leveren van een hoogstaand kwalitatief, veilig en betrouwbaar product. Het is daarmee vanzelfsprekend dat wij uitstekende garanties geven op de geleverde producten. Alle producten worden uitvoerig getest en bevinden zich altijd binnen de veiligheidsmarges van het belastingniveau van de motor.

Wanneer u aanvullende garanties wilt hebben dan bieden wij de motorgarantie verzekering aan van Multipart Garantie. Multipart Garantie is meer dan 25 jaar actief met betrekking tot garantieverzekeringen voor voertuigen.

Kijk voor meer info op de pagina: